Sağlıklı Dişler İçin 5 Pratik Öneri


yaprak0135

Webmaster
Yönetici
İdeal ağız ve diş bakımı için yalnızca diş fırçalama ve diş ipi kullanımından daha fazlası gereklidir. İlerleyen yaşla beraber insanların çoğu dişlerini kaybedeceklerini düşünürler ama bu şekilde olmak zorunda değildir, bunun için kolay birkaç öneriye uymanız gerektiğini gösteren Dişçi Mehmet Zahid Kazandı bize profesyonel tavsiyelerde bulunuyor.İşte uzun yıllar sağlıkla gülebilmemiz için yapmamız gerekenler;1.Ağız Sağlığını Korumanın En Kayda Değer Üç Elemanı”Diş fırçası, diş macunu ve diş ipi”Ağız hijyeninin olmazsa olmaz en önemli üç bakım elamanı diş fırçası, macunu ve diş ipidir. Toplum olarak ağız ve diş sağlığına gereken önemi vermediğimizin altını çizen Diş Doktoru Mehmet Zahid Kazandı ancak gün içerisinde ayıracağınız 10 dakika değin kısa bir süre de dinç dişlere ve dişetlerine kavuşabileceğimizi belirtiyor. Günde 2 defa diş fırçalamak ve bir defa diş ipi kullanımının dinç bir ağzın anahtarı olduğunun altını çizen Kazandı bu alışkanlığın çocuk yaşta kazanılması taktirde bireylerin ilerleyen yaşlarda da can sıkıntısı yaşamayacaklarını ifadelerine ekliyor.Peki en içten diş fırçalama tekniği hangisi?Ilk Kez diş fırçası fazla sert olmamalı ve fırçayla dişlerinizi aşındıracak kadar baskı uygulamamalısınız. Birçok bireyin dişlerinin beyazlaması için diş fırçasını bastırarak kullandığını gösteren Diş Hekimi Mehmet Kazandı bunun son derece yanlış bir tavır olduğunu beyazlatmanın aksine dişlerde aşınmalara niçin olduğunu söylüyor. Dişlerimizi fırçalarken diş macununu diş fırçasına sürmemiz gerektiğini oysa diş macununu bilinenin tersine suyla ıslatmanın hatalı olduğunu bildiren Diş Hekimi Mehmet Kazandı ıslanan diş macunun etken maddesini kaybettiğini belirtti. daha sonra yuvarlak hareketlerle az kalsın 2 dakika her tarafında dişler fırçalanmalıdır. En son dişetinden aşağıya doğru bir süpürme hareketiyle işlem tamamlanır. Dişlerin iç yüzeyleri, özellikle ön bölgeler dar olduğundan fırça düşey olarak sokularak fırçalanmalıdır. Unutulmamalıdır oysa, bakteri plağı ve gıda artıklarının yoğun olduğu dişlerin arkadaki yüzleri, arkadaki dişler ve dil de temizlenmelidir. Genel Olarak sadece ön dişlerin ön yüzeyleri fırçalandığından çürükler daha fazla arka bölgelerde oluşmakta , diş taşları ise çok az fırçalanan daha alçak ön bölgede olmaktadır.2. Ağzınızı Ahenkli Olarak Denetim Edin Her ne dek diş hekimine düzenli olarak gidiyorsanız da, kendi ağzınızı düzenli olarak teftiş edin. Kontrol zamanınız gelene değin ağzınızda olan bir problemi ayrım etmeniz yapılacak tedaviyi daha basit ve daha masrafsız hale getirebilir. Diş kırılması, dişetlerinde oluşan şişmeler, renkleşmeler veya ağzınızda oluşan ve iyileşmeyen yaralar dikkatli bir şekilde teftiş ettiğinizde sizin gözlemleyip doktorunuza bildirebileceğiniz birçok durum arasındadır. Bu teftiş özellikle sigara içenler için daha önemlidir, ağız kanserine yakalanma açısında daha büyük tehlike taşıdıkları için aksatmadan bu kontrolleri yapmaları gerekir. 3. Sigaradan Uzakta DurunSigara kullanımının vücudumuzdaki öteki organlar kadar dişlerimize de zarar verdiğini gösteren Kazandı “sigara ağız içi kanser riskini kayda değer oranda arttırır, dişeti hastalıklarının oluşmasına yol açar, dişlerinizde renkleşmeye neden olur ve nefesimizin kötü kokmasına neden olur” diyor ve sağlığımız için sigarayı bırakmamızı öneriyor. 4. Su İçmek Kayda DeğerYemek yedikten sonra diş için yapılacak en iyi şey su ya da süt içmektir. Yemekten sonradan içilen bir bardak su, yemek parçalarını ağızdan uzaklaştırır ve ağızdaki asidik ortamı nötrler. Keza süt içmek dişte kalsiyum oluşumuna neden olur.5. Uyumlu Olarak Diş hekiminizi Ziyaret EdinDiş hekimine yapılacak düzenli ziyaretler dişlerinizde oluşabilecek problemlerin öneminin evvelden alınmasına ve daha büyük sorunlara neden olmadan önlenmesine neden olduğunu bildiren Kazandı altı ayda bir diş doktoru ziyaretini önerdiklerini ekledi. sizlere frmsiten.com farkıyla sunulmuştur
 
Üst Alt